امروز : ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
سامانه سپید پیام

سامانه سپید پیام

سامانه وضعیت تحصیلی دانش آموزان و ارسال پیامک کارنامه حضور و غیاب

دانش آموزان بیمارآسمی،قلبی وعروقی وکلیوی ازحضوردرکلاس معافند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به روند طبیعی فعالیت مدارس از هفته ی آینده گفت: دانش آموزانی که قبلاً شناسایی شده و دارای بیماری های خاص مانند بیماری های قلبی عروقی ، تنفسی و دیابت از حضور در آموزشگاه معاف می باشند.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در در سومین نشست ستاد کنترل و پیشگیری از شیوع کرنا ویروس، با بیان که پذیرش این دانش آموزان در آموزشگاه منوط به ارائه گواهی پزشکی و رضایت اولیا آنان می باشد؛ تصریح کرد: در این هفته پس از اعلام تعطیلی از سوی استاندار محترم تمامی مدارس استان روزانه ضد عفونی شده و این مهم همچنان ادامه دارد.

وی، با اشاره به ضدعونی محیط ادارات آموزش و پرورش به صورت روزانه، اظهار کرد: تمامی مطالب بهداشتی و آموزشی در خصوص رعایت بهداشت فردی در خصوص مقابله با ویروس کرونا در قالب دستورالعمل ، کیت ها، فایل ها و پوستر های آموزشی و همچنین پیامک  به مدیران مدارس، معلمین استان و اولیای محترم با هدف آگاهی بخشی، و پیشگیری از شیوع بیماری در بهمن واسفند ماه سال جاری ارسال شده و همچنان ادامه دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جلسه با مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان در خصوص نظارت و کنترل دانش آموزان و هدایت دانش آموزان سرماخورده و مشکوک به مراکز درمانی با هماهنگی اولیای محترم، ادامه داد: در این زمینه مجموعه آموزش و پرورش استان همکاری و تعامل سازنده ای با دانشگاه علوم پزشکی، شبکه های بهداشت و درمان، خبرگزاری صدا و سیما و سایر رسانه های دیداری و نوشتاری داشته و دارد.

واقعی از أخذ مجوز آموزشی دوره ضمن خدمت آشنایی و پیشگیری از بیماری های تنفسی حاد به صورت غیر حضوری ویژه فرهنگیان استان خبر داد و تأکید کرد: تمامی اردوها، همایش ها، جلسات، جشنواره ها و برنامه های گروهی و ورزشی دانش آموزی و اداری و همچنین تمامی دوره های ضمن خدمت حضوری تا اطلاع ثانوی لغو می باشد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که 30 درصد دانش آموزان دوره ی ابتدایی و متوسطه به عنوان سفیران سلامت در مدارس استان فعالیت می کنند، خاطر نشان کرد: برای آموزش این دانش آموزان نیز جزوات آموزشی تهیه و تولید شده و در اختیار سفیران سلامت قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی برگزاری کارگاه ویژه برای کارکنان اداره کل با حضور مدرسین دانشگاه علوم پزشکی را یکی دیگر از اقدامات ستاد کنترل و پیشگیری از شیوع کرنا ویروس در آموزش و پرورش استان برشمرد و یادآور شد: معلمین و مدیران مدارس موظفند با استفاده از ظرفیت صبح گاه مدارس، زنگ نماز و دقایق آغازین شروع کلاس برای آگاهی بخشی به دانش آموزان استفاده نمایند.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه مدیران مدارس، مراقبین و رابطین سلامت، سرپرستان خوابگاه ها، دانش آموزان و اولیای محترم آنها با همکاری مراکز بهداشت شهرستان ها را از دیگر اقدامات این ستاد تا کنون برشمرد و یاد آور شد: تمامی دانش آموزان استان دارای پرونده ی سلامت  می باشند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی،اضافه کرد: در خصوص مدارس شبانه روزی نیز بر  شستشوو ضد عفونی لوازم شخصی مثل ملحفه،پتو، بالش و تشک، البسه ی دانش آموزان، نظافت مستمر خوابگاه، استفاده از بخور و اسپند در خوابگاه ، ضد عفونی محیط خوابگاه ،آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام، شارژ مستمر جا مایعی، در اختیار قرار دادن مواد شوینده به مدارس، نصب تهویه در خوابگاه و سروریس بهداشتی تأکید شده است.

© کلیه حقوق این سایت متعلق به سامانه سپید پیام می باشد
Top