امروز : ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
سامانه سپید پیام

سامانه سپید پیام

سامانه وضعیت تحصیلی دانش آموزان و ارسال پیامک کارنامه حضور و غیاب

ملاحظات اجرایی دوره پیش دبستانی و ابتدایی

- با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، فعالیت رسمی مدارس در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری و غیر حضوری از ۱۵ شهریور ماه ۹۹ با رعایت شرایط و ضوابط اعلام شده آغاز خواهد شد.

- آموزش‌های لازم عوامل اجرایی و آموزشی به ویژه معلمان و مربیان پیش دبستان برای روش‌های متنوع ارائه خدمت تا قبل از آغاز سال تحصیلی به اتمام برسد. این آموزش‌ها می‌تواند در بستر سامانه آموزشی دانش‌آموزان شاد به صورت متمرکز انجام شود. ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و مناطق نیز می توانند آموزش‌های تکمیلی در این زمینه داشته باشند.

- برنامه ریزی، نظارت و کنترل لازم برای ثبت‌نام دانش‌آموزان و نوآموزان و استفاده از خدمات ارائه شده در سامانه آموزشی دانش آموز شاد توسط مدیر مدرسه انجام می‌شود.

- تغییر وضعیت مطابق با اطلاعیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد هر منطقه صورت می‌گیرد؛ لذا شورای مدرسه متناسب با شرایط مدارس و دانش‌آموزان و نوآموزان و با تاکید بر جداول ذکر شده، نحوه تغییر وضعیت و ایفای وظایف و نقش‌های جدید را مدیریت خواهد کرد.

- در تنظیم قرارداد سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان و نوآموزان پیش‌بینی‌های لازم در خصوص آثار ناشی از تغییر احتمالی وضعیت سفید، زرد و قرمز در ضمن سال تحصیلی مورد توجه قرار گیرد.

- در وضعیت زرد و در صورت ضرورت، تقسیم دانش‌آموزان و نوآموزان یک کلاس به دو گروه به منظور رعایت فاصله‌گذاری الزامی است، مدیر مدرسه موظف است دانش‌آموزان و نوآموزان هر کلاس را با توجه به مساحت کلاس و تعداد دانش‌آموز و نوآموز به گونه‌ای توزیع کند که حفظ حداقل فاصله مورد انتظار مطابق پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر باشد. بنابراین ممکن است در وضعیت زرد مدارس با حضور تمام یا بخشی از دانش‌آموزان و نوآموزان دایر باشند.

- کلاس‌های درسی کم جمعیت و کلاس‌های درس چندپایه به نحوی که مغایر با پروتکل‌های بهداشتی نباشد با تمام دانش‌آموزان تشکیل و آموزش حضوری به روال معمول برگزار شود. از سامانه شاد برای انجام فعالیت‌ها و تکالیف درسی نوآموزان یا دانش‌آموزان با نظارت و هدایت والدین و ارائه بازخورد توسط معلمان آنها استفاده شود.

- مدیران مدارس می‌توانند به منظور مدیریت فاصله‌گذاری فیزیکی در شرایط آموزش‌های حضوری در وضعیت زرد یا توزیع متناسب زنگ تفریح در پایه‌های مختلف، تراکم دانش‌آموزان و نوآموزان را در رفت و آمد در حیاط مدرسه کاهش دهند.

-  در وضعیت قرمز فعالیت‌های آموزشی و تربیتی به صورت مجازی در سامانه شاد یا با استفاده از سایر روش‌ها متناسب در تمام روزهای هفته انجام می‌شود. در این وضعیت حضور و غیاب دانش آموزان و نوآموزان، ارائه درس جدید، ارزشیابی، تعیین تکالیف و سایر فعالیت‌های مرتبط با فرآیند آموزش و یادگیری در سامانه  شاد استمرار می‌یابد.

- دستورالعمل تکمیلی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره ابتدایی توسط معاونت آموزش ابتدایی تدوین و ابلاغ خواهد شد.

© کلیه حقوق این سایت متعلق به سامانه سپید پیام می باشد
Top